Uniwersalna klauzula informacyjna dla wszystkich czynności przetwarzania danych osobowych w Firmie AB-AG
Administratorem Państwa danych osobowych jest Firma AB-AG z siedzibą przy ul. Leśna 10, 42-244 Mstów, reprezentowana przez Andrzeja Blicharskiego.
Państwa dane osobowe będą przetwarzanie w celu realizacji zadań wynikających z obowiązków prawnych lub charakteru wykonywanej pracy oraz na podstawie umów zawieranych z kontrahentami, w związku z wypełnieniem obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) jak i archiwizacji dla celów dowodowych, będąca realizacją prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów (art. 6 ust. 1 lit f RODO).
Dane osobowe przetwarza się w celach: 1. Zawieranie umów z kontrahentami w celu świadczenia usług. Zakres zbieranych danych osobowych zgodnie z zasadą minimalizacji – Art. 5 ust 1 pkt c RODO. Firma AB-AG będzie zbierała dane osobowe tylko w takim zakresie jaki jest niezbędny do wykonania umowy z kontrahentem. Art. 9 ust 2 lit a RODO – osoba której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub kilku konkretnych celach. Nie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych będzie równoznaczne z brakiem możliwości wejścia w stosunek prawny. Firma AB-AG odstępuje od przetwarzania danych wraz z ustaniem umowy oraz trwale usuwa dane osobowe zarówno te w wersji papierowej jak i elektronicznej. 2. Udzielanie pełnomocnictw i przetwarzanie ich w celu potwierdzenia nadanego umocowania. 3. Prowadzenie akt osobowych pracowników – przetwarzanie przez firmę AB-AG danych osobowych wynika z obowiązków prawnych zawartych w KP – art. 22 ust 1 kodeksu pracy oraz rozporządzenie ministra pracy i polityki socjalnej z dnia 28 maja 1996r. ( Dz. U.1996 nr. 62 poz. 286). Pracodawca nie może wejść w stosunek prawny z kandydatem bez otrzymania od niego podstawowych danych osobowych wynikających z w/w art. Firma AB-AG odstępuje od przetwarzania danych w momencie zakończenia współpracy z pracownikiem z wyjątkiem przechowywania pewnych dokumentów przez okres 50 lat. 4. Prowadzenie kartotek z fakturami – realizacja obowiązków wynikających z prawa podatkowego. 5. Proces rekrutacyjny kandydatów do pracy – podstawą prawną przetwarzania Państwa danych będzie dobrowolna zgoda kandydata ubiegającego się o zatrudnienie. W przypadku braku zgody, firma AB-AG nie będzie mogła przeprowadzić rekrutacji. 6. Prowadzenie korespondencji elektronicznej z kontrahentami tylko w celach niezbędnych przy realizacji umówy
W związku z przetwarzanymi danymi w celach wskazanych w punkcie 2, Państwa dane osobowe będą udostępniane procesorowi zewnętrznemu jakim jest:
Termin Sp. z. o. o z siedzibą przy ulicy Mirowskiej 263, 42 -202 Częstochowa
Powierzenie przetwarzania danych innemu podmiotowi przetwarzającemu, wymaga wyrażenia przez administratora zgody szczegółowej lub ogólnej w formie pisemnej pod rygorem nieważności. W związku z tym powierzenie przetwarzania odbywa się tylko na podstawie umowy o powierzeniu przetwarzania. Wszystkie przyszłe podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora będą wymagały, każdorazowo Państwa zgody. Podmiot przetwarzający dane zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, danych, materiałów, dokumentów i danych osobowych otrzymanych od ADO i daje gwarancję że nie będą one wykorzystywane, ujawniane ani udostępniane bez pisemnej zgody Administratora. Wyjątkiem są sprawy o nadrzędnym interesie tj. wszczęcie postępowania karnego, cywilnego i administracyjnego. Procesor zobowiązuje się do przetwarzania otrzymanych danych zgodnie z Rozporządzeniem i innymi przepisami prawa przy wdrożeniu odpowiednich środków zabezpieczających.
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej. W razie konieczności przekazania Państwa dokumentów niezbędne będzie wyrażenie przez państwa zgody.
Państwa dane osobowe wynikające z zawarcia umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do wywiązania się przez Administratora z wypełniania ciążącego na nim obowiązku prawnego. Po upływie tego terminu dane osobowe zostają zniszczone. W przypadku danych osobowych, których podanie jest niezbędne do wywiązania się przez Administratora z obowiązków prawnych termin ten nie będzie przekraczał 50 lat od chwili zakończenia zatrudnienia lub współpracy z Administratorem.
W związku z przetwarzaniem przez firmę AB-AG przysługuje Państwu prawo do:
dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązana jest firma.
sprostowania danych – art. 16 RODO
usunięcia danych „ prawo do bycia zapomnianym” art. 17 RODO
ograniczenia przetwarzanych danych, na podstawie art. 18 RODO
przenoszenia danych art. 20 RODO
żądania zaprzestania przetwarzania danych art. 21 RODO
prawo do wniesienia sprzeciwu art. 21 RODO
Jeżeli wyrazili Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie co pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) gdy występują przesłanki świadczące o niezgodnym przetwarzaniu danych z obowiązującymi przepisami prawa.
W sytuacji w której przetwarzanie Państwa danych nie wynika z nadrzędnego interesu i nie wynika z przepisów prawa, przetwarzanie przez firmę AB-AG Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie Państwa dobrowolnej zgody. Brak uzyskania zgody do przetwarzania danych może być równoznaczne z odstąpieniem od współpracy z kontrahentem lub z kandydatem zainteresowanym podjęciem pracy.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27/04/2016r. (RODO)